Trasig

I fredags var Jonas och Hans på elgiganten å hämtade vår tvättmaskin. När dom kom hem och hade packat upp den upptäckte dom att den var trasig. Det var nått med transportsäkringen som i sin tur hade gjort att höljet runt trumman hade gått sönder. Så skulle vi kopplat in den och kört igång så hade det nog forsat vatten på golvet :P
Såååå typiskt! Det är liksom en på miljonen att nånting sånt händer. Den har varit trasig ända från fabriken.
Dom ska ialf köra hit en ny tvättmaskin åt oss och jag hoppas dom gör det nu före klockan 1. Senast måndag sa dom ju och nu är det måndag! Jonas går ju till jobbet klockan 1 och sen ska jag också iväg och jobba. Så dom får allt pallra sig hit innan klockan 1.

I lördags var det 85 års kalas för lilla mormor! Vi var på ladan och åt god mat med efterrätt.
Fick se ett jätte bra bildspel på mormors liv. Från det att hon föddes fram till nu. Jätte roligt!
Efter det kom bibbi, ove och martin hem till oss för att kika på huset. Siv, allan och mormor var också med. Senare kom även patrik och ninna. Vi satt här hemma och språkade fram till halv 12. Mysigt!

Igår var jag, jonas och jonas mamma till lägenheten och städade ur den. Så skönt att det är klart!
Så i veckan ska vi lämna ifrån oss nycklarna. Liiiite småjobbigt men sen när man tänker på att vi faktist har ett hus så går det bra :) Men den där lägenheten har en plats i mitt hjärta! Haha!
Men det är skönt att slippa tänka på att man måste dit och städa. Nu kan vi börja planera hur vi vill ha det här hemma!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0