Irritation

Går och plockar lite här hemma och har en irritation inom mig som bara vill ut. Ibland fattar jag inte hur människor tänker. Om ingenting man gör är bra, vad är då meningen med livet? Det är fel att vilja skaffa hund, det är fel att renovera för en massa pengar, det är fel att skaffa barn när man är ung, det är fel att ta studielån för att plugga o.s.v...
Kan nån då tala om för mig vad sjutton meningen med livet är? Är det inte bättre att göra någonting utav livet och göra någonting man är stolt över själv än att sitta i ett hörn i soffan och inte göra ett skit. Är det inte bättre att jobba och tjäna sina pengar för att tex renovera och göra ett fint kök som man själv sen är jätte nöjd med och glad över att man lagt pengarna på! Lr tex. köpa en hund som man kan lägga ner en massa energi på (om man har den tiden och lusten) som sedan blir en vän för livet. Lr ta ett lån för att plugga till någonting som man i framtiden kan jobba med och försörja sin familj med, som man i sin tur är lycklig över att man skapat!
Blir irriterad på "äldre" som har sina fördomar om oss "ungdomar". Varför kan inte var och en sköta sitt och sen kunna glädjas åt andra. Vad sjutton ska man göra då? Hänger man på krogen varje helg så är ju inte det heller bra! Vad i hela friden ska man göra av all tid om allting är fel att göra?
Nää, jag fortsätter nog med att följa mitt hjärta. Jag tar åt mig av vad andra tycker och tänker måste jag erkänna men jag gör fortfarande det jag vill med mitt liv.

Oj så djupt det blev men det är bra med terapiblogg :) Nu kan jag fortsätta plocka.

Kommentarer
Postat av: Evelina

HEJA HEJA ANNA!!

2009-10-28 @ 22:49:33
URL: http://evelinaladanges.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Helt rätt Anna. säger som Eve, HEJA HEJA!

2009-10-29 @ 11:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0